20130730

Malaikat dan Syaitan

Assalamualaikum ;D

Kay. Kerap pulak aku update ni. Sebenarnya, bila duk rumah, takde nak fikir apa, mengadap laptop, tengok kerenah manusia dalam dunia tanpa sua ni buat aku lagi banyak berfikir dan lagi banyak untuk bercakap. Since I have no sister to pokpek, so I choose to blog. :)

Perasan tak bila di instagram. When actor/actress uploading their pictures, so many people there that very concerns towards their idol. Tapi yang tak bestnya, kalau benda yang dah terang-terang tak betul pun nak diback-up, nampak tak ada yang tak kena kat situ? Perasan atau tak, keadaan kita sekarang ni dah kritikal. Kita dah susah nak bezakan mana yang betul dan tidak. Yang menegur artis tu, confirm akan dicerna sehabis-habisnya sampai ke seluar dalam dia oleh kipas-susah-mati si artis ni. Aku tak point jari ke sesiapa. Sebab aku dulu pernah ada dalam situasi tu. Tak suka ditegur. Sentiasa rasa hidup aku, biar aku yang setlekan. Kau sapa nak masuk campur? Cumanya nasib baik sikitlah aku ni tak minat sangat nak komen-komen artis ni. Sebab rasa macam loser je sebab potensi nak direply tu 1/10. Hewhewhew.


Apa yanga aku nak komen kat sini, kita ni manusia, muslim khususnya kenapa susah sangat untuk ambil kebaikan. Kita lebih suka menghukum orang yang membawa kebaikan tu. Contoh macam ni :

Situasi 1: "Eleh, diri sendiri pun tak betul lagi, aurat pun tak jaga, ada hati nak nasihat agama."
Situasi 2: "Eh, baru pakai tudung, dah kecoh nak post-post islamik. Podahh."
Situasi 3: "Alahhh, nak bajet alimlah tu. Mentang-mentang sekolah agama"
Situasi 4: "Alah ustaz ni macam bagus sangat. Macam tak pernah buat salah"

Come on! What's wrong with our community nowadays? For me, whoever he/she is, they have rights to speak. To give an advise. Why we always hoping for perfection? Kalau itulah yang diharapkan, memang sampai mati pun, manusia ni tak layak untuk bagi nasihat dan menegur. Sebab apa? Sebabnya manusia ni tak pernah lari dari buat silap dan tak akan sempurna sampai bila-bila.

Till then. sm:)e

No comments: