20140123

Review kispen kopi-ah

Dah 22 helai kertas dalam 365 helai  aku kosong. Aku sebenarnya berharap tahun ini lebih menarik dari sebelumnya. Tapi dengan kondisi kewangan da sebangainya. Hmm, berharap je kot?

Kesibukan sebagai pelajar akhir tahun, perkara biasa, thesis, final exam, dan sebagainya bikin hari tunggang terbalik. Siang jad malam, malam jadi siang, dan ada masanya siang jadi sepanjang hari. Mulalah jerawat mak nenek melancarkan serangan bertubi-tubi. Tak bagi chance. Heck yeah, cerita tu dah berhari berlalu dan sekarang aku berada di rumah. Dalam proses mencari balik malam yang hilang dan mengusir puak-puak jerawat yang jahat macm yahudi ni. 

Hari yang bosan sebenarnya. Sebab aku sakai sangat. Tak buat apa. Bangun tido makan masak makan tido bangun mengadap phone almost 12hours sebab yang selebihnya tidoq. Gila tak gila. 

By the way today, i read a book. Tajuk : Kopi-ah. Kinda interesting actually. Sebuah kispen islamik yang diolah dalam bentuk pop. Lebih ringan untuk jiwa-jiwa kering macam aku ni. What can i said is, kispen in berjaya kikis sikit karat jahiliyah. Sesuai lah untuk dibaca untuk mereka yang mencari-cari apa sebenarnya tujuan dihembus nyawa dalam jasad dan dilahirkan ke dunia. Setiap dari kita adalah khalifah. Walau tak mampu untuk menjadi khalifah dunia, cukuplah khalifah pada diri sendiri. Setiap kita juga ada jihad tersendiri. Walau tak mampu berjihad di Gaza contohnya, cukuplah berjihad dengan nafsu serakah sendiri yang dahaga tak terkata dengan kekotoran.


No comments: