20140516

Untuk kau

Kau. Ya kau.

Aku tak tahu samada kau baca ini atau tak. Sebab apa yang aku tau. Kau terlampau baik. Memberi sepenuh kebebasan pada aku. Tak pernah sekali pun kau menggeledah handphone ni. Facebook, twitter, blog apatah lagi? Aku taktau samada kau betul-betul percayakan aku atau kau sebenarnya tak pernah peduli. Ya sepatutnya aku rasa bahagia dengan kebebasan ini dimana aku boleh terbang bebas dan hanya pulang ke sangkar bila aku rindu pada tuan ku. Tapi sebaliknya aku rasa kosong.

6 tahun. Bukan masa yang pendek. Apa yang aku boleh kata, kau lebih kenal aku daripada sesiapa yang pernah singgah. Kau tahu sompek aku, kau tau hitam aku. Tapi kau tetap masih dengan aku. Mungkin itu yang jadi sebabnya aku masih utuh memegang tali ilusi kita ini? Masakan tak? Bagi aku, siapalah yang inginkan perempuan serba serbi koyak macam aku? Aku tak cantik macam perempuan lain. Tak pandai bersolek berfashion. Masak? Ayam goreng bolehlah. Baran tak menentu mulut tak berpalang. Ahhh.

Tapi dengan alasan itu sajakah segalanya boleh jadi seperti tiada apa-apa? Aku tamak. Aku tamak kasih sayang. Aku tamak perhatian. Aku tamak kau. 

Akukah yang tak bersyukur?
Atau kau yang tak sayang?
Atau memang kita tak . . .

No comments: