20130131

Hari Besar

Assalamualaikum peeps :)

Today is the never-forget-day for me. I need to blog this, so I will remember even dah nyanyuk nanti. ( kalau ingat password lagilah. lol ). Woke up this morning and become full-time housewife since my mom start kerja. Ala, kerja taska dekat rumah ja. Awkward mula-mula sebab semua kena handle sendiri and taktau nak start mana dulu and buat apa lagi lepastu. Sebab kerja aku hari-hari sapu sampah je. Mak pulak buat yang selebihnya. Nak sidai kain pun pening-pening nak mula mana dulu, baju ke kain ke seluar ke, Ishh, teruk nau kan untuk perempuan umur 22 TAHUN! Then memasak pulak. Tau tak betapa boleh kiranya aku pegang dapur tu? Selama ni pun, my mom confirm kat sebelah but today, I'M ALL ALONE! Eh, nak masak sayur dulu ka, bawak keluar ayam ikan dari freezer dulu ka, goreng ayam ikan dulu ka baru buat ayam masak merah ke. Eh confius confius confius. But, alhamdulillah I managed to main masak-masak ni. Tapi hampeh sikit, sayur bayam aku kurang rasa, ayam masak merah pulak, ayamnya tak berapa nak masak. ( tapi dalam resepi, dia cakap goreng half cooked je. Resepi tu salah bukan aku. Hehehe )

Today's food : Ayam masak merah, sayur bayam air SLURPPP :d

Well, that is for today, and the bigger thing is aku dah invest for my 'future'. Actually pinjam dari parents dulu. Tapi aku janji akan bayar balik! Semestinya perasaan takut tu ada. Hoih, bukan boleh main dengan duit ni hoiiiiihh! And I was read and searched all the pros and contras dia. Well, everything in the world ni ada pros and contras right? Nothing perfect. Padahal nasik yang kita makan hari-hari tu pun boleh buat kita mati. Aku dah buat simple and bodoh punya research, read all the things from the very positives sides to the very very very very negative sides. And I take it as challenges. We can stop their mouth. People who hate something will keeps cakap negative je kan? If we take what they said, sampai bila kita nak beranikan? So, with the lafaz, Bismillahirrahmanirrahim, I challenge myself to do the best in this 'future' thing. In shaa Allah. For those who read this bengong bangang blog, please do support me in your pray. Jasa kalian akan dikenang sampai akhirat nanti :)

No comments: